Tot zegen in eigen tuin

5 mei 2024 - Csemő, Hongarije

Wat een prachtige dag was het vandaag.

We begonnen met een ontbijt buiten in de tuin. Yep, het is hier zulk lekker weer.

Daarna reden we naar Kecskemét voor de kerk. Wat bijzonder om een Hongaarse kerkdienst mee te maken. En met de live Engelse vertaling kregen we er ook nog heel van mee.

Stan en Fleur

Daarna namen we Stan en Fleur mee jaar Rosza Tanya (ons plekje). Het is echt bijzonder hoe Diyou en Kiyan zo dol zijn op Stan en Fleur en andersom. Kiyan zei net; mama, de volgende vakantie wil ik weer naar Hongarije, maar dan wel langer.

BBQ

Rond 15 uur reden we met een achterbank vol kids naar Hanno en Rhodé. De hele middag hebben we heerlijk in de tuin gezeten. Kids zwemmen en zelfs ik ben even het water ingegaan. Brrr, koud!

Hanno en Henry gingen nog even kijken bij de klus van morgen.

Daarna kwamen Virág en Vanessza en nog Aira, Grassi en Marcelo (geen idee of ik het goed schrijf). Hanno noemt deze meiden z'n bonusdochters. Ze zijn vaak bij Hanno en Rhodé om even uit hun thuissituatie te zijn. Hun situatie is hopeloos. We hebben het één en ander gehoord en dan kun je alleen maar huilen.

De BBQ ging aan en dat is natuurlijk altijd goed. Voor we gingen eten zongen we met elkaar nog een aantal liederen. En daarna heerlijk eten! En zwemmen, opwarmen en weer eten.

Tot zegen in eigen tuin

Als we thuis zijn en de foto's van vandaag uitwisselen appt Rhodé het volgende: Wat een prachtige dag weer he. Dit is dus altijd wat we hebben gewild , dat ons huis en onze tuin een thuis is voor velen. Tot zegen zijn in eigen tuin, is toch heerlijk.

En zo is het! Hanno en Rhodé zijn zo'n zegen voor veel mensen hier en ook voor ons. Deze reis is meer dan een werkvakantie, het is ook een reis in geloof.

Weinig is veel

Henry en ik praten nog wat na. Wat een emoties maken deze reis los. We maken zoveel mee en horen zoveel schrijnende dingen. Dingen waar we boos en verdrietig om kunnen worden en waar we zoveel vragen bij hebben. We hebben het gevoel dat we maar zo weinig kunnen doen. Het is zo'n gebed zonder eind, zo'n grote gloeiende plaat. Maar dan moet ik denken aan het volgende liedje (ik denk nogal vaak in liedjes/quotes)

"Weinig is veel in de handen van Jezus, kleine gebaren van liefde zijn sterk. Groot is de zegen als God aan het werk is: minder wordt meer, door de hand van de Heer." (Schrijvers voor Gerechtigheid)

🇭🇺 Danken jullie voor deze fijne dag?

🇭🇺 Bidden jullie voor Virág en Vanessza?

🇭🇺 Bidden jullie voor morgen? Er wacht een grote klus, bidt voor energie voor degenen die gaan klussen.

1000052731 1000052739 1000052755 1000052774 1000052785 1000052790 1000052794 10000527991000052803 1000052811 1000052894

1. Letty van der Lit:
    5 mei 2024
    Bijzonder en indrukwekkend. Wat mij raakt is dat Hanno de haren kamt van één van zijn "bonusdochters".
    De liederen van Schrijvers voor Gerechtigheid zijn zo veelzeggend.
    Heel fijn dat het zo klikt tussen de kinderen.
  2. Jeroen:
    6 mei 2024
    Fijn om te lezen hoe jullie het ervaren.
    Heel puur. Sterkte toegewenst!
  3. Dineke Bos:
    6 mei 2024
    Wat fijn dat jullie daar ook tot zegen kunnen zijn, maar wat een enorme indrukwekkende reis is dit voor jullie allemaal!
    Heel veel sterkte ❤️
  4. Corrie van der Lit:
    7 mei 2024
    Tjonge, wát een enerverende reisverhalen en ook wel weer prachtige foto's.
    Lief dat jullie ons tóch een beetje meenemen op deze reis........ 😊

Jouw reactie