Teamwork

7 mei 2024 - Csemő, Hongarije

Vandaag was een goede dag waar we alle 4 de handen uit de mouwen steken. Heerlijk! Vanmorgen reden we eerst naar Hanno en Rhodé om de grote bus (met gereedschap en bouwmateriaal) mee te nemen. Op weg naar de familie Rafael.

De weg er naar toe is prachtig. Het is groen, groener, groenst. We hebben al een keer een hert gespot en vanmorgen een fazant. Het is een enorm rustgevende omgeving.

Des te groter het contrast als het huisje van familie Rafael opdoemt. Daar is diepe armoede en rommel. We worden hartelijk begroet door oma en Lili en Gustzi. Inmiddels al bekende gezichten. Mooi hoe dat gaat. Ook Fatima en baby Gabor zien we nog even.

Familie Bos, voor al uw tegelwerkzaamheden

Ons doel voor vandaag is het resterende tegelwerk afmaken. We zijn een echt team! De kids lijmen de tegels voor (voor betere hechting), ik plak ze op hun plek. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan. Het komt hier gelukkig ook allemaal niet zo nauw. Henry doet de grotere tegels en maakt ze op maat (voor zover dat kan met alles wat scheef is).

Na 2 uurtjes knallen zitten alle tegels erop. Zo heerlijk om dit zo af te kunnen maken. Doel bereikt! Morgen gaat Henry nog even de tegels inwassen. Daarna gaat Hanno nog verder met het laatste isoleren, stucen en installeren van douche, wc en boiler. Ow, wat zou ik er graag bij willen zijn als die kinderen voor het eerst kunnen douchen.

Gips en sauzen

s Middags gaat Henry met Hanno ook nog het laatste gips erop maken bij het gezin waar we gisteren waren. Ook weer klaar! Toppers!

Het gezin gaat zelf deze wanden sauzen. Hanno en Rhodé proberen het ook altijd zo te doen dat een gezin zelf ook aan de slag gaat. Mooi!

Chillen

De rest van de dag chillen we lekker. Hard nodig! En dan beseffen we ook dat er langzaam een eind komt aan deze reis. Nog 1 volle dag en donderdag weer naar Nederland. We hebben allevier het gevoel dat we hier nog lang niet klaar zijn. Er is nog zoveel verschil te maken. We komen vast en zeker terug!

We willen ook nog helemaal niet aan het afscheid nemen denken..

"God, geef mij de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, de moed om te veranderen wat ik kan veranderen en de wijsheid om het verschil tussen beide te zien."

Kerk

Onze laatste dag morgen hier wordt wel een bijzondere.

"Tijdens het bezoekwerk gaven steeds meer gezinnen aan dat ze zo graag naar de kerk toe willen. We begonnen deze gezinnen naar de kerk van Ervin toe te brengen, in een stad in de buurt. Deze groep groeide en toen de burgemeester ons een gebouw te leen gaf, zijn we met veel enthousiasme begonnen met kerkdiensten in ons eigen dorp. Het is erg mooi om te zien dat er zoveel kinderen naar de dienst toe komen. Zowel de volwassenen als de kinderen staan erg open voor het evangelie. We zingen veel en na de dienst eten we met elkaar." (website familie Tramper)

Morgen zijn wij bij deze kerkdienst. Wat kijken we hier naar uit!

🇭🇺 Danken jullie voor deze mooie dag waarin we 2 klussen (nagenoeg) mochten afronden

🇭🇺 bidden jullie voor een gezegende kerkdienst morgen?

🇭🇺 bidden jullie voor genoeg energie deze laatste dag en voor goede voorbereidingen voor onze terugreis. Ik (Jeannette) ben inmiddels behoorlijk verkouden en voel me niet fit. Voor degene die me kennen; yep, weer in een vakantie 😉

1000053251 1000053253 1000053255 10000532581000053260 1000053269 1000053270 1000053272 1000053283 1000053299 1000053303 1000053306 1000053312 1000053313 1000053316

Jouw reactie