Lelkem, áldd az Urat

9 mei 2024 - Barneveld, Nederland

We zijn weer thuis!

Lelkem, áldd az Urat; met dit nummer op in de auto reden we vanmorgen naar het vliegveld. De Hongaarse versie van 10.000 redenen tot dankbaarheid. We hebben dit nummer vaak gedraaid de afgelopen dagen. En gisteren zongen we deze in de kerkdienst.

Afscheid

Gisteren namen we al afscheid van Stan en Fleur, vandaag van Maud en van Hanno en Rhodé. Je trekt 10 dagen zo intensief met elkaar op de klik was zo duidelijk aanwezig. Dan is zo'n afscheid best ff pittig. Er waren tranen, dikke knuffels en een 'tot ziens', in de overtuiging dat we elkaar weer gaan zien.

Wat een bijzondere mensen zijn Hanno en Rhodé. Zoveel vuur en passie voor de allerarmsten in Hongarije. Voor de kinderen die ze liefde en aandacht geven. En zo gastvrij. We zijn erg dankbaar dat we met hen mochten optrekken.

Vliegen

We hebben een hele voorspoedige reis gehad. Zo fijn! En wat blijft het toch magisch mooi om de wereld vanuit de lucht te zien. We hadden ook wel echt een top-piloot, zie foto.

Het reizen (per vliegtuig) smaakt wel naar meer. Diyou en Kiyan hebben het zó goed gedaan en vonden het weer fantastisch.

Landen

Het is fijn om weer thuis te zijn. Maar oh, wat een dubbel gevoel. M'n hoofd moet echt nog even landen. De drukte hier, de vele huizen, de auto's.. en ook de luxe. Hier zo ontzettend vanzelfsprekend. Je gaat zo meteen weer in de drukte mee en wordt weer zo geleefd.

Bij ons huisje was bijvoorbeeld het water niet drinkbaar vanwege het extreem grote ijzer- en zwavelgehalte. Ook douchen was niet echt lekker. En dan betrap je je erop; ow, wat verlang ik weer naar m'n douche thuis. En dan meteen denk je; oeh, maar al die mensen die we mochten ontmoeten hebben geen douche, geen warm water en geen wc.

En nu

En dan nu weer thuis. En nu? We hebben een onvergetelijke reis gemaakt, zoveel diepe armoede gezien, zoveel mogen doen. Verschil mogen maken. God aan het werk mogen zien door Hanno en Rhodé. En nu? Wat doen we nu hier, vanuit ons luxe Nederland?

Eén ding is zeker, deze reis vergeten we nooit meer. We dragen dit altijd met ons mee, zullen er over vertellen en over delen.

"God, geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien"

🇭🇺 Willen jullie danken voor de voorspoedige reis en dat we weer veilig thuis zijn?

🇭🇺 Willen jullie bidden voor het 'landen'?

1000053589 100005359610000536341000053649100005365810000536641000053733100005377310000537751000053778

1. Gerdien Bos:
    9 mei 2024
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en wat was het mooi om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan!

Jouw reactie