We zijn in Hongarije!

30 april 2024 - Csemő, Hongarije

Dit eerste verhaal vanuit Hongarije schrijf ik met een heel dankbaar hart. Want de reis ging zo enorm goed. Zo mega trots ook op Diyou en Kiyan die het zo goed deden.

De wekker ging vroeg vanmorgen (4.45) en rond een uur of 6 waren we op Schiphol. We waren snel door de security heen (ook al moest er een rugtas en koffertje open).

Daarna konden we lekker een uur chillen en toen aan boord. Wat een bof; Diyou en Kiyan mochten even in de cockpit kijken. Super leuk!

Het opstijgen vonden de kids zo tof. En ook met mij (Jeannette) ging het goed, gelukkig totaal geen last van hoogtevrees. Heel dankbaar voor.

De vlucht vloog (hihi) voorbij. Ineens hoorden we dat we over 12 minuten gingen landen. Het was een wiebelige landing, maar verder prima. En.. met de trap het vliegtuig uit, dat blijft toch het leukste.

De koffers hadden we snel en ook met onze huurauto was het snel geregeld. Even wennen zo'n dikke station én automaat, maar Henry draait er z'n hand gelukkig niet voor om en rijdt in verkeer als een echte Hongaar.

Rond 13 uur kwamen we aan bij ons huisje. Wauw, wat een geweldige plek! Het is een oud boerderijtje (een tanya) en zo super gezellig. Ook erg lage plafonds dus benieuwd hoe vaak we ons hoofd zullen stoten. We hebben een geweldige tuin met hangmat, overkapping, trampoline en pingpongtafel. Dit voelt echt als vakantie. En dat is fijn, want als we dan een dag geklust hebben komen we op een hele fijne plek weer terug.

Vanmiddag moesten we nog boodschappen doen want alle winkels zijn morgen dicht (1 mei = dag van de arbeid). Toch leuk dat je dan ineens een bedrag van 46.174 aftikt. Even wennen weer, rekenen met een wisselkoers.

We gaan vroeg naar bed vanavond want zo'n reisdag is toch best vermoeiend.

Aan tafel zeiden we het tegen elkaar; wat hebben we God veel te danken vandaag.

Morgen hopen we Rhodé en Hanno te ontmoeten, we kijken er naar uit!

🇭🇺 Willen jullie danken voor de goede reis?

1000051832100005185810000518721000051887100005191110000519231000051924100005193410000519351000051937

1. Letty van der Lit:
    1 mei 2024
    Wow, wat fijn dat alles goed gegaan is. En bijzonder dat de kids in de cockpit mochten kijken. Een goede ontmoeting met familie Tramper. Liefs van mams
  2. Corrie van der Lit:
    1 mei 2024
    Wat een schitterende foto's en heerlijk dat de kinderen het zo goed hebben gedaan. Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. En wát een mooi plekje. Jullie zullen je daar wel gaan vermaken. Hele fantastisch mooie week gewenst en maak dierbare herinneringen......
    Warme groetjes en een dikke knuffel van Henk en Corrie

Jouw reactie