Het aftellen is begonnen!

24 april 2024 - Barneveld, Nederland

Nog minder dan een week en dan vliegen we naar Hongarije. Laten we zeggen dat er inmiddels een gezonde dosis spanning hangt in huize Bos.

De koffers zijn al deels ingepakt. Wordt nog even goed kijken wat er mee moet/mag/kan. Want de ruimte is beperkt.

Vooral de vliegreis vinden de kids en Jeannette (met haar hoogtevrees) spannend. Maar wat kijken we er vooral naar uit om te gaan. Om ruim een week te mogen dienen in Gods Koninkrijk. Om onze tijd te mogen delen, onze liefde te mogen geven.

Om te mogen bouwen aan een badkamer. Deze badkamer wordt gebouwd voor een gezin met 8 kinderen, waarvan 1 meisje met een ernstig meervoudige handicap. Ze hebben nu geen badkamer en douchen zich in de drinkbak van de koeien. Onvoorstelbaar.

Hoe gaan de kinderen reageren op armoede? Welke vragen gaan ze allemaal stellen? Hoe is het om in een hele andere cultuur terecht te komen? We zijn benieuwd!

We hebben inmiddels een globale planning van wat we gaan doen. De eerste dag mogen we meteen voedselpakketten uitdelen, waarvan we zelf eerst de boodschappen mogen gaan doen. We gaan een aantal dagen klussen en we gaan een middag Hollandse spelletjes doen met de kinderen daar. Ook maken we nog een dorpsfeest mee. Op zondag gaan we samen met Hanno en Rhodé mee naar de kerk. Onze laatste dag is er een kerkdienst die Hanno en Rhodé organiseren, met eten.

Gelukkig is het een relaxte planning en verblijven we in een mooi vakantiehuisje dus vast genoeg tijd om te ontspannen.

Meer weten over het werk wat Hanno en Rhodé in Hongarije doen? Kijk op http://www.familietramper.nl

We hopen tijdens onze reis regelmatig (als het lukt iedere dag) een update te doen via deze blog.

Kiyan zei zo mooi: maar God gaat met ons mee naar Hongarije 🙏

"You'll never know what to expect, so you expect everything.. or just nothing and let it happen. Whatever the questions, whatever the doubts. I just let it happen and expect it from Him".

🇭🇺 Willen jullie bidden voor een gezegende reis en goede laatste voorbereidingen?

🇭🇺 Willen jullie bidden voor rust, nu we het toch best spannend vinden?

🇭🇺 Willen jullie bidden voor de mensen daar en voor Hanno en Rhodé en hun kinderen?

10000513051000051294

1. Letty van der Lit:
    24 april 2024
    Bijzonder en heel fijn dat we iets van jullie belevenissen straks kunnen lezen.

Ga met God, en Hij zal met je zijn.
  2. Hanneke:
    24 april 2024
    Zegen gewenste daar!
    Je zult zien dat door tot zegen te zijn je zelf ook zegen ontvangt.
    Een goede reis en goede tijd gewenst met elkaar.

Jouw reactie